''''WeLc0mE t0 tHe Ace cLuB''''





Genre: Animation / Adventure / Comedy .. Utk info lanjut, klik Info .. Tiada Subtitle.. Dikongsikan oleh mr_kaio.. Selepas download kesemua part, sila gunakan 7zip utk extract sebelum play.. PASSWORD: fuiyo.org ... ~SELAMAT MENONTON~

SSVSA [2010] Part 1 [Mediafire]
SSVSA [2010] Part 2 [Mediafire]

Tuesday, January 26, 2010

Basshunter - Boten Anna

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yangmembangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna…

Monday, January 25, 2010

Lelaki Handsome VS Lelaki Tak Handsome

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler…
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus…

Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody’s perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
Perempuan akan cakap: memang…. muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
Perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia…

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: sepadan sangat…
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata:…(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)…

Kalau lelaki handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: perasaannya halus…penuh kasih sayang
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi…

Kalau lelaki handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: matching… hebat luar dalam
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?…

Kalau lelaki handsome tak mau bergambar
Perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
Perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?…

Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu….

Kalau lelaki handsome bersedih hati
Perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati
Perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?

Fuh!!!!...

lame gile aku update blog...sll je online tp gak mls nk update,,sbb mnt aku skrg ke arh game online..

La ni aku main game RAN Online..saje2 nak main smule...ID lme aku lpe hbis dh...
Tapi aku pg main server filipine pnye....adoyai..tp xpela..dpt jgk aku kwn ngn org filipin..dh dpt awek sorg due...hehe...tau dek lisa mampus aku...

Psl life aku skrg...

Duk umah je skrg ni..keje xde lg..ha, hri tu aku dpt intrview tau..tp xsmpt nk pg..klau ikt kn smpt je..tp mls la klm kabut nnt..intrview kt kl..aku duk kt jhor..esok nk intrview bru tau hr ni..guane aku nk pg dok..cri kijo sini ja...

duk umah ni bkn duk saje je...aku tlg jgk la skit2 wat kje umah,,mcm msk nasi,sidai bju,angkat bju...gi tu jela...akak aku tgh pning2 skrg ni...nk tmbh sorg lg ank sedare,,,ai..xsbr nk dpt baby...aku lak excited..

kpd kwn2 di luar sne..aku di dlm ni..hehe...kpd kwn2..gud luck utk life korg..aku dgr ade yg dh kje..dh smbg bljr..sape2 yg msh lg duk umah mcm aku..kite same2 la usaha ye..dont give up..

ok..bye...tata...

Monday, January 18, 2010

Gantz



Kei Kurono is a typical high school student in a selfish world, not caring about anyone other than himself. However when, by chance, he was forced to help out his childhood friend, Katou Masaru, rescue a drunkard who fell into subway tracks, both he and Katou were killed... Or not. After being run over by the train, they were suddenly teleported to an enclosed apartment with others who recently died. And now their lives are controlled by a mysterious black ball inside the apartment called GANTZ, and they are forced to participate in a "game" of unprecedented danger and horror.


Episode 01
Episode 02
Episode 03
Episode 04
Episode 05
Episode 06
Episode 07
Episode 08
Episode 09
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26



Ragnarok the Animation is an anime based on the MMORPG Ragnarok Online, produced in the first quarter of 2004 and was broadcast on TV Tokyo of Japan. In 2005, it was broadcast on SBS in Korea. It has 26 episodes. The Philippine and Brazilian distri*censored*r of the game, Level Up! Games, Inc., cooperated with ABS-CBN Broadcasting Corporation for local licensing and distribution rights of Ragnarok the Animation. On January 22, 2007, FUNimation Entertainment announced the U.S. license of Ragnarok on the website's Kickoff 07

File Type: MKV
File Size: ~60MB


Episode 01
Episode 02
Episode 03
Episode 04
Episode 05
Episode 06
Episode 07
Episode 08
Episode 09
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26


Asakura Yoh is a shaman, a person who communicates with ghosts. He enters the Shaman Fight, for whoever wins the tournament gets to commune with the Great Spirit, God . . . that and his fiance Anna wants to be the wife of the Shaman King. Helping him are his friends Manta, Horo Horo, Ryu, and his samurai ghost partner, Amidamaru.
Once every 500 years, there's an event called the Shaman Fight, and whoever wins becomes the Shaman King and can use the most powerful spirits ever. Asakura Yoh comes to Tokyo to train and become the Shaman King. Accompanied by many friends, he defeats many enemies along and the way, and gets more friends..

Genres: Action, Adventure, Comedy, Drama, Supernatural & Tournament
File Type: RMVB
File Size: ~75MB

:::Download Link Here:::



Fullmetal Alchemist Complete [01-51]

After losing their mother, Alphonse and Edward Elric attempt to bring her back using the forbidden science of human alchemy. However, alchemy operates on the theory of equivalent trade, and breaking the human alchemy taboo carries a heavy price. Ed loses his leg, and Al loses his body. Ed is able to seal Al's soul inside of a huge suit of armor, at the cost of his arm. Years later, Ed (now with two mechanical limbs) and Al (still trapped in the armor) leave their childhood home, each brother concerned with the other's happiness. Ed, who has a natural talent and skill for alchemy, becomes nationally certified and is soon known everywhere as the "Fullmetal Alchemist." Their true objective is to search for any information on the fabled Philosopher's Stone, hoping it will allow them to regain their old bodies. All of their hopes rest with this mythical stone, which may not even exist at all. However, the brothers soon learn that they are not the only ones after the powerful stone.

File Type : RMVB
File Size : ~65MB


Episode 01
Episode 02
Episode 03
Episode 04
Episode 05
Episode 06
Episode 07
Episode 08
Episode 09
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26
Episode 27
Episode 28
Episode 29
Episode 30
Episode 31
Episode 32
Episode 33
Episode 34
Episode 35
Episode 36
Episode 37
Episode 38
Episode 39
Episode 40
Episode 41
Episode 42
Episode 43
Episode 44
Episode 45
Episode 46
Episode 47
Episode 48
Episode 49
Episode 50
Episode 51



Eikichi Onizuka has decided to make a new name for himself by becoming the greatest high school teacher the world has ever seen (even if he himself still has some things to learn). So what if he's a former biker with a crude attitude, a foul mouth, and a short fuse? It just so happens that he's got to deal with Holy Forest's Hell in a classroom: a mob full of blackmailers, bullies, and assorted ilk. Between his street smarts and his diplomacy, Onizuka's out to set his students straight...and pick up girls?



Episode 1 Part 1
Episode 1 part 2
Episode 02
Episode 03
Episode 04
Episode 05
Episode 06
Episode 07
Episode 08
Episode 09
Episode 10
Episode 11
Episode 12
Episode 13
Episode 14
Episode 15
Episode 16
Episode 17
Episode 18
Episode 19
Episode 20
Episode 21
Episode 22
Episode 23
Episode 24
Episode 25
Episode 26
Episode 27
Episode 28
Episode 29
Episode 30
Episode 31
Episode 32
Episode 33
Episode 34
Episode 35
Episode 36
Episode 37
Episode 38
Episode 39
Episode 40
Episode 41
Episode 42
Episode 43




Title : FAIRY TAIL
Japanese Title : FAIRY TAIL
Official Site : http://kc.kodansha.co.jp/fairytail/
Category : TV
Genres : Action • Adventure • Comedy • Fantasy • Shounen
Year Published : 2009
Release Date : 2009-10-12
Broadcaster : TV Tokyo (Mon 19:30)
Studio : A-1 Pictures Inc. • Satelight

Story follows a teenaged girl named Lucy Heartfilia who aims to join the world's most notorious mage guild, Fairy Tail. During a daring rescue, Lucy encounters Natsu "Salamander" Dragneel, a quirky Fairy Tail member and a teenaged practitioner of the ancient Dragon Slayer magic. Lucy is eventually welcomed into the Fairy Tail guild as she, Natsu, and other members go on various quests together.


Fairy Tail episode 01
Fairy Tail episode 02
Fairy Tail episode 03
Fairy Tail episode 04
Fairy Tail episode 05
Fairy Tail episode 06
Fairy Tail episode 07
Fairy Tail episode 08
Fairy Tail episode 09
Fairy Tail episode 10
Fairy Tail episode 11
Fairy Tail episode 12
Fairy Tail episode 13




Nak wat pengumuman kat sini yang blog anime aku tu aku akn pndh kn ke sini..mksd nye anime2 dlm tu aku akn post kt blog aku ni...dan anime yg lain pn aku akn post kn kt sini jgk..blog anime aku tu blh dikatekan di ttp..tp msh lg ade di address yg dlu klau sape2 nk lwt..ok..hrp mklum..terima kasih..



Sebuah citer perang di Iraq.Genre: Action | Drama | Thriller | War

Download Part 1
Download Part 2
Download Part 3

Saturday, January 16, 2010

16 hb 1

hri ni aku dh smpai jhor...dh la nyaris trlepas stesen td...tp nsb baik smpt lmpat train...smpai umah main game prototype jap..pastu kluar pg karoke ngn adik bradik...plus ank sedare 2 org...lpas puas melalak...aku pg Jusco..jmpe plak mmber keje kat ACER...trperanjat jgk aku...pas tgur mnegur pastu aku blah..jln2 lg...smpai la kakak aku hbs wat facial kt new york..mkn big apple jap...pastu blik...tu jela life aku for today..hri ni xde mood sgt nk brcerita...so..smpai sne sje la..bye..

Friday, January 15, 2010

latest pnye story...

ok..skrg pkul 8.11 mlm..tgk jam sume btul ke tk...mse korg bce ni msti la bkn pkul 8.11 dh..mgkin 8.12..mgkin 12.00 mlm...xpela psl tu...nk cbgtau..rhsia pnye..shh...aku xsiap kmas brg lg ni..msti mak aku bsg klau tau...hahaha..itulah aku..xpela..stesen kete api dkt je..mkn pn blm..awl lg ni kn...bosan dowh naik train..nsb baik ade geng sorg..klau tk lg bosan...emmm..nk cite ape lg ek..ha..aku dh tkr templates blog aku ni..nk biru plk..ssuai ngn jiwa aku yg blues ni..blues..bkn blu..lain mksd tu..esk kakak aku plk naik bas ke JB..so..mlepak kt JB la kitorg mnggu ni..tggu aku org2 JB!!!!!..kite brhibur brsma..!!!brhibur dlu sblm stress yg melanda di fikiran ku...lpas stress tu..brhibur blik...tp aku bkn la jnis yg ske brhibur xtntu arah..msh lg di jln yg lurus..xpning2 nk ikut jln yg bgkang bngkok..mcm hghway la ktekan..kn lju je..tp xlju timje rya..jln jem yg teramat...okla..mama aku dh pgil mkn la...msk sdp ni..ok..bye sume kwn2...

LANGKAH PERTAMA[ Elak stres yang tidak perlu ]

Tidak semua tekanan boleh dielakkan, dan apatahlagi tekanan yang memerlukan untuk diselesaikan.

(a) Belajar untuk berkata ‘tidak’- Ketahui batas anda. Samada berkaitan dengan peribadi ataupun kerjaya anda, elakkan dariapda menerima tanggungjawab tambahan kerana mengambil lebih daripada kemampuan akan membuatkan anda lebih terekan.

(b) Elakkan individu yang memberi tekanan- Sekiranya seseorang itu secara berterusan menyebabkan tekanan dalam kehidupan anda dan anda tidak dapat mengelak daripadanya, maka hadkan masa yang anda luangkan bersamanya dan akhirilah hubungan anda dengannya.

(c) Kawal Persekitaran Anda- Sekiranya berita di televisyen petang itu membuatkan anda risau, tutupkan sahaja ia. Sekiranya kesesakan lalulintas memberikan tekanan kepada anda, bawalah bekalan makanan kegemaran anda bersama. Sekiranya anda tidak suka membeli belah dalam kesesakan, anda mempunyai pilihan untuk online shopping.

(d) Elakkan perbincangan panas – Sekiranya anda mudah naik marah terhadap isu berkaitan politik atau agama, hentikan sahaja perbincangan mengenainya. Sekiranya juga isu tersebut tercetus kembali bersama dengan orang yang sama, berhentilah daripada membincangkannya lagi dan mintalah diri.

(e) Kurangkan senarai tugas anda – Semak kembali jadual anda, tanggungjawab dan tugasan harian. Sekiranya anda mendapati ianya terlalu banyak, bezakan pula antara ‘harus’ ataupun ’mesti’. Letakkan tugas yang tidak berapa pentingitu ke tempat yang paling bawah ataupun padam terus secara keseluruhannya.

LANGKAH KEDUA [Ubah Situasi]

Sekiranya anda tidak dapat mengubah situasi tekanan tersebut, cubalah untuk mengubahnya. Hitungkan apakah perubahan yang anda boleh lakukan untuk mengelakkan masalah ini di masa akan datang.

(a) Nyatakan dan luahkan daripada memendam perasaan – Sekiranya seseorang atau sesuatu itu memberi gangguan kepada anda, beritahu dan luahkan ia dalam keadaaan terbuka dan secara hormat. Andainya anda tidak menyuarakannya, kemarahan akan terjadi dan perkara tersebut akan berulang kembali.

(b) Sanggup berkompromi – Apabila anda meminta seseorang itu untuk mengubah tingkahlakunya, bersedialah untuk melakukan perkara yang sama.

(c) Mengurus masa dengan baik – Pengurusan masa yang lemah akan menyebabkan keadaan menjadi lebih buruk. Sekiranya anda mempunyai masa yang lapang tetapi menyiapkan sesuatu tugas itu apabila masa telah menjadi sempit, ini menyukarkan anda untuk bertenang dan memberi tumpuan. Tetapi jika anda membuat perancangan yang teliti anda akan dapat mengelakkan tekanan tersebut.

LANGKAH KETIGA [ Menerima perkara yang anda tidak boleh ubah ]

Sesetengah perkara tidak mugkin dapat diubah. Anda tidak mungkin dapat mengubah atau menukar perkara yang memberi tekanan tersebut seperti kematian insan tesayang, penyakit yang serius dan sebagainya. Dalam perkara begini, cara terbaik ialah anda menerimanya dengan pemikiran terbuka. Pada permulaan memang agak sukar tetapi kelamaan anda akan biasa dengannya.

(a) Jangan cuba untuk mengawal perkara yang tidak boleh dikawal - Banyak perkara di dalam dunia ini diluar kawalan kita terutama sekali tabiat dan tingkahlaku manusia. Daripada anda tertekan dengan mereka, adalah lebih baik anda tumpu kepada perkara yang anda boleh kawal seperti anda memilih cara untuk bertindak dalam mengatasi masalah.

(b) Berkongsi perasaan anda – Berbuallah dengan sahabat yang boleh dipercayai ataupun membuat temujanji dengan pakar terapi. Luahkan apa yang sedang anda alami sekalipun anda tidak dapat mengubah situasi tekanan tersebut.

(c) Belajarlah untuk memaafkan – Terimalah kenyataan bahawa kehidupan ini tiada yang sempurna dan manusia selalu melakukan kesilapan. Lupakan segala kemarahan dan kekcewaan. Bebaskanlah dirimu daripada perasaan negatif dengan memaafkan.

LANGKAH KEEMPAT [ Hadapilah Tekanan ]

Sekiranya anda tidak dpat mengubah perkara atau keadaan yang memberi tekanan tersebut, ubahlah diri anda.

(a) Bingkaikan permasalahan – Cubalah untuk melihat tekanan itu dari sudut perspektif yang positif. Seperti ketika anda terperangkap dalam kesesakan lalulintas, jadikanlah ianya satu peluang untuk anda bersendirian seketika, mendengar lagu kegemaran dan nikmati indahnya masa bersendiri.

(b) Perbaiki tahap anda – Kesempurnaan adalah perkara utama untuk mengelakkan tekanan. Janganlah terlalu mengharapkan kesempurnaan sehingga menyebabkan tekanan dan seterusnya berakhir dengan kegagalan. Anggarlah tahap kemampuan anda yang sesuai untuk anda dan orang lain.

Sesungguhnya Allah tidak mendatangkan masalah tanpa jalan penyelesaiannya. Wallahua’lam.

1. Menyatakan kepadanya secara berterus-terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat karib dunia dan akhirat.

2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak, arahan dan permintaannya.

3. Kamu dan dia tidak sesuai kerana, selama ini kamu bersikap brutal ketika bersama dia dan tiada ciri2 kekasih yang sejati.

4. Kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun anda tidak peduli dengan kehadirannya.

5. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai lagi gadis/jejaka diluar sana yang mempunyai ciri2 pasangan yang diidamkan olehnya.

6. Cuba mengelakkan diri kamu daripada bertembung dengannya ditempat kerja, sekolah atau ditempat yang anda dan rakan2 lain selalu berkumpul.

7. Jelaskan padanya anda lebih sayangkan ikatan persahabatan anda daripada menjadi seorang kekasih yang perlu ada komitmen dan bersifat setia.

8. Kamu jelaskan padanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa sekiranya tetap terus berkawan sahaja kerana kamu sudah tahu perangainya ketika kamu menjadi sahabatnya dulu.

9. Nyatakan padanya bahawa kamu sudah mempunyai calon dan bakal kekasih yang sesuai dengan diri kamu. Tapi harus diingat jelaskan secara baik kerana kamu mungkin hilang kawan baik yang kamu sayang.

10. Bertegas dengan penderian kamu sekiranya kamu betul2 tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Akhir sekali katakan dan tegaskan kepadanya “KAU MASIH SAHABATKU”

Apa Yang Perlu Dan Tidak Perlu Dilakukan

Rancang Terlebih Dahulu
Yup! Inilah yang paling penting. Anda perlu merancang terlebih dahulu masa dan aktiviti yang ingin dilakukan apabila keluar dating nanti. Selain daripada itu, anda juga perlu lihat samada budget anda mencukupi atau tidak. Jika tidak, cuba buang mana-mana aktiviti yang tidak penting agar poket anda tidak tinggal habuk apabila balik ke rumah nanti.

Pakaian Jangan Over
Semasa hendak keluar dating, hati-hati dengan pemilihan pakaian yang anda pakai. Adakah anda ingin pakai pakaian ala-ala hip hop, stylo mylo, funky, geek dan sebagainya? :mrgreen: Bagi saya, tidak perlu itu semua. Sudah cukup sekiranya kita memakai pakaian yang ringkas-ringkas dan nampak kemas. Pakaian yang dipakai itu tidak perlu terlalu over dan tidak terlalu selekeh. Anda perlu ingat, tujuan kita keluar adalah untuk pergi dating dan bukannya pergi ke event atau function yang mewah-mewah.

Teman Dia Ke Mana Saja
Tidak sah kalau keluar dating tanpa Si Dia tidak singgah masuk ke kedai baju, kedai kasut dan sebagainya. Kalau dia nak singgah tu, ikut sajalah ke mana dia nak pergi. Kalau anda tak larat nak temankan dia, duduk sajalah di mana-mana kerusi yang ada dalam kedai itu. Saya selalu gunakan tips ni semasa di kedai kasut. Tetapi pastikan juga anda melihat ke mana dia pergi. Mana la tau kot-kot dia akan memanggil anda untuk berikan pendapat tentang baju ke, kasut ke, atau barang-barang yang dia nak beli. Walaupun boleh dikatakan 90% daripadanya memang dia tidak akan beli tetapi, at least dia berasa gembira apabila anda dapat teman dan melayan permintaan dia dengan sebaiknya. :-)

Berikan Pendapat Jika Ditanya
Dan lagi satu, apabila ditanya untuk berikan pendapat, cuba berikan pendapat anda dengan seikhlas yang mungkin. Saya kadang-kala ada juga mengada-ngada menterbalikkan pendapat saya. Saja nak bergurau-gurau la katakan. Apabila baju tu lawa, saya cakap tak lawa. Bila kasut tu tak sesuai, saya cakap sesuai. Gedik kan? :oops: Tetapi memang saya suka buat macam tu. Dan lepas tu kena pandai-pandailah pujuk balik bila dah nampak mulut dia semacam je muncungnya. :o

Jangan Jadi Bisu
Semasa sedang berjalan-jalan tu, jangan biarkan suasana menjadi bisu. Cuba bangkitkan beberapa topik perbualan supaya Si Dia tidak berasa bosan apabila keluar dating dengan anda. Sebagai contoh yang mudah, cuba berikan pendapat anda tentang filem yang ditonton. Cuba gunakan apa-apa perkara yang menarik dalam filem tersebut ke dalam topik perbualan anda. Dengan itu, sedikit sebanyak dating anda tidaklah bosan dan sunyi sahaja. Tetapi perlu diingatkan, berhati-hati ketika memilih topik perbualan. Jika anda salah pilih topik, payah juga untuk menceriakan semula keadaan.

Buat Si Dia Ketawa
Part ini adalah part yang saya rasa sukar bagi sesetengah orang. Bagi kepada mereka yang ringan mulut, saya rasa mereka tidak akan mengalami masalah. Cara ini adalah bagus kerana bukan sahaja Si Dia akan berasa gembira malah ianya akan memberikan Si Dia kekuatan kerana andalah penyeri hidupnya apabila Si Dia berasa kesunyian atau pun keseorangan.

Aktiviti Ketika Keluar Dating

Menonton Wayang
Tadi ada disebut pasal aktiviti. Dan ini merupakan salah satu aktiviti yang wajib apabila saya dan Lisa keluar dating. Setiap kali dating, saya akan beli dua tiket wayang untuk dua cerita filem yang berbeza. Bagi sesetengah orang, mereka akan berkata, “Kenapa la korang buang masa tengok wayang? Bosan la weh tengok wayang tu…”. Well, bagi pendapat saya, dengan menonton wayang ini lah kita akan mempunyai masa yang panjang untuk bersama-sama dengan teman istimewa kita. Disamping itu, kita juga dapat berkongsi pendapat dan bercerita tentang cerita yang ditonton. Jadi, tidaklah berasa bosan sepanjang kita keluar dating nanti.

Makan Bersama
Ha, ini lagi satu perkara yang wajib dan mesti dan sesungguhnya aktiviti yang patut anda rancangkan ketika keluar dating. Tidak kisahlah samada pergi sarapan ke, makan tengahari ke, makan malam ke, tetapi aktiviti makan bersama ini perlu ada dalam perancangan aktiviti dating anda. Macam saya dan Lisa, setiap kali keluar je, mesti kami akan makan tengahari bersama-sama, minum petang bersama-sama dan akhir sekali, makan malam bersama-sama. Banyak betul kan kami makan? Hahaha… :P Memang banyak berbelanja kalau keluar dating ni. Itu sebabnya saya katakan di awal-awal tadi bahawa perancangan adalah penting.


Ambil Gambar Kenangan
Walaupun ianya tidak penting, tetapi kalau boleh ambillah gambar sebagai kenang-kenangan apabila keluar dating nanti. Bukannya apa, bagi saya setiap hari yang kita luangkan dan setiap masa yang kita berikan adalah berbeza dari dating-dating yang kita pernah dan akan lalui. Mungkin apabila kita melihat semula gambar-gambar tersebut, kita akan teringat kembali peristiwa lucu dan kelakar semasa mengambil gambar itu. Tidakkah ianya akan mengembalikan nostalgia pada diri anda suatu hari nanti?

mlm ni pkul 9.30 mlm aku kne naik train ke jhor...
bermulenye prjalanan untuk hidup aku..cari keje...smpai pkul 10 pg esok...dlm jgkaan..klau train lmbt ..lg lmbt la aku smpai...klau ngn awek dlm train lmbt smpai pn xpe...tp skrg ni bkn ngn awek...smpai jhor kakak aku ambik ngn kerete myvi nye...so mlm ni aku xonline la...bye sume..kwn fb...esok kite jmpe lg ye..jgn rndu kt aku tau korg sume...nnt xsng hti aku nk naik train..haha..poyo jek..klau mmber aku yg 2 org tu bce ni msti xhnti2 pnye gelak...si maya ngn alia..hehe..sekian..


ni adelh software utk join file2 movie yg tlh di dwnload..contoh file



Download Here

Thursday, January 14, 2010

The stepfather


47 Wallpaper | 16.5MB


Download Here

Wednesday, January 13, 2010

Pulang ke kampung

Pulang ke kampung…

Cuti datang lagi. Adam merenung gelas nya yang berisikan teh tarik kegemaranya di pagi hari sambil memikirkan keputusannya untuk pulang ke kampung di Kelantan walaupun cuti hanya 3 hari. Sebenarnya tujuan asal Adam mahu pulang kerana dia telah pun berjanji dengan kakak nya Kak Hawa untuk menemani kakak nya tu pulang ke kampung.

“Adam, ko betul-betul tak nak join ke sukarelawan untuk sukan ragbi ni? Dapat t-shirt free tau..”, suara rakan sebilik Adam itu membuatkan Adam terhenti dari lamunannya.

“Tak boleh la Akim,.ingat aku kisah sangat ke pasal t-shirt free tu..aku dah janji dengan kakak aku nak balik kampung”, kata Adam sambil menghirup teh tariknya..lalu membuat muka kepuasan selepas menhirup teh tarik tu..

Adam jenis yang susah untuk membuat keputusan, tapi apabila keputusan nya telah dibuat, dia akan tetap berpegang pada keputusannya itu. “Ko tengok jam pukul berapa sekarang?”, Tanya Adam kepada sahabatnya itu. Perbualan mereka terhenti selepas jam menunjukkan pukul 8 pagi, masa untuk mereka masuk ke kelas SCT.

“Pukul berapa ko nak bertolak ni”, Akim bertanya sambil jarinya menaip sesuatu di laptopnya.

“Malam ni…dalam pukul 2 pagi kitorang gerak dari rumah..”, Adam membalas pertanyaan Akim sambil mengemas pakaiannya yang sudah pun di lipat semalam. Kali ini Adam telah pun ready lebih awal untuk pulang ke kampung. Mungkin Adam rasa bersungguh-sungguh untuk pulang kerana dalam pemikirannya muncul semula tentang seorang gadis yang telah dilupainya dahulu. Dengan beg pakaian yang telah siap dikemaskan dan juga beg laptop yang selalu diiringinya kemana-mana itu, Adam berjalan menuju ke bas stop di depan pintu pagar kolejnya. Menunggu bas di sini pada waktu selepas solat jumaat memang la menggugat kesabaran sesiapa yang menunggunya. Dengan kesabaran yang ada, Adam berjaya menaiki bas City Liner yang menjadi kegemarannya kalau hendak menuju ke Kajang kerana bas itu mempunyai air cond yang mampu membuat penumpangnya mati kesejukan, seat yang selesa, dan juga mempunyai kelajuan yang tidak standing dengan bas yang lain.

Cube rubik diputar-putar oleh tuannya. Sudah menjadi hobi kepada Adam untuk bermain cube semasa sedang menunggu komuter dari Sentul ke Shah Alam yang pada masa itu memang sibuk dengan orang ramai yang mahu pulang ke rumah masing-masing setelah penat berkerja. Handphone nya berbunyi, Rupanya mesej dari Kak Hawa yang memesannya untuk memberitahu Kak Hawa apabila sudah sampai di Subang Jaya kerana Kak Hawa mahu bertolak dari tempat kerjanya lebih awal. Kak Hawa tidak mahu adiknya itu menunggunya lama-lama kerana adiknya itu akan bising kalau buat die menunggu lama-lama..Macam Kak Hawa juga..Tetapi, apa yang tidak diingininya berlaku itu tetap pun berlaku kerana jalan ke stesen komuter jam..Adam menunggu lama di stesen sambil sempat menunaikan solat asar di surau stesen itu. Semasa menunggu Kak Hawa, Adam memerhatikan orang lalu lalang. Adam memang suka memerhatikan gelagat orang.

“Aduh..lamanya Kak Hawa ni..janji tadi sampai awal..”, Adam mengeluh. Jam ditangan nya menunjukkan pukul 6.45 petang. Adam memandang semula ke hadapan. Sepintas lalu pandangan Adam memerhati seseorang gadis yang berada di dalam kereta Myvi. “Lisa…,tak mungkinlah”, Adam tersenyum sendirian kerana terbayang-bayang wajah Lisa. Adakah ini kerana dia sudah jatuh cinta terhadap gadis yang baru dikenalinya itu. Adam terpandang kereta Viva yang dipandu oleh seseorang yang dikenalinya, dengan muka yang muram, Adam masuk ke kereta itu dan salam dengan kakaknya, Kak Hawa yang baru sahaja sampai sambil meminta maaf kepada adiknya.

“Jangan marah ye dik, malam ni akak belanja Adam makan mee sup kegemaran Adam tu..”, pujukan Kak Hawa berjaya menghiburkan semula adiknya yang tengah marah tadi. Kak Hawa sudah pun kenal sangat dengan adiknya. Adam memang suka makan mee sup. Lagi-lagi di kedai sup kegemarannya tu, kedai Sup Utara Power.

Seperti yang dijanjikan, malam itu Kak Hawa membawa Adam pergi ke kedai sup. Dalam perjalanan, Kak Hawa menceritakan masalahnya dengan tunangnya, Arfan. Adam simpati mendengar cerita kakak yang paling rapat dengan nya itu. Seperti biasa, Adam akan cuba menceriakan keadaan semula dan membuat kakak nya tersenyum. Adam gembira melihat kakak nya senyum semula.

Perjalanan ke Kelantan dari Shah Alam mengambil masa selama 8 jam. Kak Hawa memandu kereta nya ke stesen minyak terlebih dahulu untuk membeli jajan dan mengisi tangki minyaknya yang sudah memberi kan lampu merah menunjukkan tangki perlu diisi. Adam berusaha untuk menemani kakak nya di sepanjang perjalanan, tapi Adam tidak mampu melawan mata nya yang sedang meminta-minta untuk di pejamkan. Lalu Adam pun terlena dibuai mimpi. Kak Hawa sudah pun menjangka yang Adam tidak akan dapat menemaninya, jadi Kak Hawa memasang radio dengan kuat dan menyanyi seorang diri untuk menemani nya semasa dalam perjalanan.

Bersambung………


Assalamualaikum...Hri ni aku bzi ckit ngadap laptop aku yang berada di bilik tidur aku...dah berabuk aku tengok laptop tu sbb aku ngadap pc kat umah ni je untuk online..laptop tu adik aku pakai main game, tgk anime , movie dan sbgai nye...

So hri ni aku plak yg nk pkai..sbb ape nk pkai??ha...sbb nk wat keje sampingan aku..kakak aku..bg keje skit kt aku..design kn banner ngn ade la bnde2 yg die sruh edit tu utk cmpany die..die kte nk byr..hehe...duit2..brape pn aku xkisah..aslkan die ikhlas nk bg..aku nk edit la gne photoshop..blh la skit2 nk edit..xla expert sgt nk gne photoshop ni..so hri submit die hri jumaat..sblm aku bertolak ke jhor..xnk wat last mnt mcm kt kolej dlu..smpai bile nk mcm tu kn..mnusia prlu berubah ke arah lbih baik...barula brmkne hdup di dunia ini..ok la..dh melalut ke cerite lain plk..ok Bye2

Tuesday, January 12, 2010

episode 2

Seterusnya berlalu…


Adam termenung di depan laptop nye.wajah Lisa masih lagi bermain-main di fikirannya..suasana di hostel ketika itu riuh rendah dengan kehadiran rakan-rakan Adam yang selalu melepak di bilik nya..

“Woi Adam!!..nape ngan ko ni??…termenung je sejak habis cuti ni..ade ape-ape ke?? Boleh aku tolong ko..”, tegur salah seorang rakannya iaitu Mus..Adam terperanjat dan terus gelabah. Adam cuba buat seperti tiada apa yang berlaku. Tapi gelagat nya itu sudah pun menjadi kebiasaanya untuk merahsiakan sesuatu..Mus sudah pun dapat mengesyakinya..Mus hanya berdiam sahaja..Cuma tunggu masa untuk Adam cerita kan kepada nya..Mus adalah kawan yang paling rapat dengan Adam. Mereka berdua selalu tukar pendapat dan ceriatakan masalah masing-masing. Mus memang dah dapat membaca fikiran Adam..Mus tahu mesti ada yang tak kena dengan sahabatnya tu.

Adam mengajak rakannya tu pergi ke kelas bersamanya..Mus dan Adam berlainan kelas tapi jalan yang ditujui tu sama.Semasa perjalanan mereka ke kelas masing-masing, Adam di tegur oleh seorang pelajar perempuan yang meminati Adam. Tidak hairan kenapa ada gadis yang meminati Adam kerana Adam merupakan seorang jejaka yang kacak.Adam pula jenis tidak suka kepada perempuan yang sebegitu..hanya suka kepada paras rupa sahaja..Adam hanya memandang pada gadis itu tanpa berkata apa-apa…

“Hye Adam”, terdengar lagi suara gadis yang memanggilnya. Kali ini Adam memandang dan tersenyum..lalu membalas teguran rakannya itu..

“Hye Maya,hye Alia, jom pergi kelas sama-sama..”, kedua-dua gadis ini juga merupakan rakan baik Adam. Setibanya di kelas, Adam masih lagi berdiam diri..tak seperti Adam yang dahulu..seorang yang periang..kelakar..dan selalu membuat orang di sekelilingnya ketawa…Adam seperti berada di dalam dunianya sendiri..mungkin inilah kuasa cinta pandangan pertama.

Jam menunjukkan pukul 11.40 malam, Adam baring di katilnya sambil teringat kan seseorang..Cuba untuk melelapkan mata tapi tak berjaya kerana Adam sudah biasa tidur lewat. Adam cuba untuk tidur kerana tidak mahu memikirkan tentang seseorang tu..Matanya terpejam…dan celik..pejam semula..dan celik…tiba-tiba Adam terpandang satu wajah yang menakutkan di depan matanya..hampir gugur jantung Adam dibuatnya..rupa-rupanya itu Cuma usikan dari Mus yang cuba menceriakan rakannya yang sedang muram tu..

“Siot la ko Mus…mahu terkena sakit jantung tadi”, Adam menjerit kepada Mus yang sedang ketawa terbahak-bahak..Adam pun tergelak sama..Adam mahu menceritakan tentang Lisa.

30 minit berlalu..Adam bercerita agak panjang sampai mengambil masa yang lama…Mus pun hampir tertidur mendengarnya..

“OK la Adam…aku nasihatkan ko untuk lupekan die dan focus kat ko punye study sekarang..sebab ko takkan jumpa dia dah kan..dan dia pun tak tentu suka ko jugakkan..buat apa ko macam ni…tak best la kalau ko macam ni..”, Mus membebel sambil menepuk-nepuk belakang Adam.

“Thanks Mus…aku terima advise ko ni..”, Adam menyedari kesilapan nya sebelum ni..Dan selepas malam itu..Adam tidak lagi memikirkan tentang seseorang yang bernama Lisa lagi..Adam kembali kepada Adam Husin yang asal…

bersambung...haha

skrg aku lyn lagu boyzone..best..jiwang2 lgu die...lgu lme2 mmg best la..
Share link die..


*Words
*When you say nothing at all
*Everyday I Love You
*No matter what
Baby can i hold you
Picture of you
All that i need


* my feveret

Monday, January 11, 2010

Bermulanya disini

Bermulanya disini…

“Adam!..dah siap kemas baju ke belum ni?”Adam bergegas pergi biliknya selepas terdengar jeritan kak Hawa…Itu lah Adam..yang selalu lambat dalam semua perkara..suka melengahkan masa..Cuma satu je yang cepat iaitu pasal game..Kak Intan membantu Adam di dalam bilik mengemas pakaian Adam yang masih lagi berselerak..Malam ni Kak Hawa dan tunang nya hendak pulang ke KL kerana cuti dah habis..Adam pun tumpang sekaki untuk pulang ke kolej pada keesokan hari nya.. Arfan tunang Kak Hawa ni memang suka berjalan malam sebab baginya masa malam ni senang untuk memandu dan selesa..Selepas beberapa minit Adam mengemas pakaiannya, mereka pun terus bertolak dari rumah keluarga Adam yang berada di Tanah Merah Kelantan..

“Kejap lagi kita nak singgah rumah tok Arfan tau Adam, kita makan kat sana.” Wajah Adam tiba-tiba berubah menjadi gelisah apabila terdengar suara Kak Hawa itu.Adam ni seorang yang pemalu. Sudah tentu dia akan berasa malu nak makan kat rumah orang yang tak dikenalinya..Kak Hawa cuma tersenyum melihat gelagat adik lelakinya itu..

Tibanya di Kuala Krai, rumah tok Arfan, kelihatan ada orang yang sedang menunggu kedatangan mereka…Jantung Adam berdegup lagi kencang daripada sebelum ini. Adam hanya membisu sahaja semasa berada di rumah tok Arfan tu..Sementara tunggu makanan dihidangkan, Adam memandang semua orang yang tak dikenalinya tu..tiba-tiba, pandangan Adam terhenti pada seseorang..jantungnya yang sebelum ini berdegup dengan kelajuan 90 km/j bertambah kepada 120km/j iaitu melebihi had laju. Adam terpesona dengan kecantikan semulajadi gadis ini. Pandangan Adam yang indah itu diganggu oleh kakak nya Kak Hawa kerana menghalang pandangan Adam. Barulah Adam kembali kepada dunia yang asal. Mereka pun makan bersama. Adam lagi bertambah malu kerana Lisa, gadis yang berjaya membuat jantung Adam melebihi had laju itu makan bersamanya.

Selepas selesai menikmati selera, Kak Hawa yang sebelum ini memang rapat dengan Lisa berbual-bual dan bergurau senda sesame mereka. Adam hanya melihat gelagat Lisa dari jauh sahaja. Tiba-tiba Kak Hawa memanggil Adam datang kepada mereka. Dengan langkah yang berhati-hati, Adam menuju kearah mereka. Kak Hawa memperkenalkan Adam kepada Lisa dan sebaliknya. Mereka pun berbual tapi hanya untuk seketika kerana Arfan telah pun memanggil Kak Hawa dan Adam untuk bersiap menyambung perjalanan mereka yang masih lagi jauh. Adam terasa berat hati untuk meninggalkan Lisa kerana Adam ingin mengenali Lisa dengan lebih rapat lagi. Tapi, apa kan daya, Adam terpaksa juga dan mengatakan dalam hatinya yang inilah kali pertama dan kali terakhir Adam berjumpa dengan Lisa. “bye Lisa”, bisik hati Adam.

Mereka pun meneruskan lagi perjalanan. Untuk mengelakkan Arfan daripada mengantuk, Adam telah menyediakan cd lagu daripada laptopnya untuk didengar semasa signal radio hilang nanti. Kak Hawa menemani Arfan di sepanjang perjalanan sedangkan Adam sedang nyenyak tidur di seat belakang. Walaupun sempit ruang di belakang, Adam masih lagi selesa untuk tidur..”Memang hantu tidur”, Kak Hawa bergelak ketawa dengan tunang kesayangannya Arfan.

Tibanya di Kepong, rumah Arfan, Kak Hawa dan Adam pun menaiki kereka Kak Hawa yang sebelum ini dah di parking di situ. Mereka berdua meneruskan perjalanan mereka ke Sungai Buloh pula kerana rumah kakak mereka di situ untuk tumpang bermalam sebelum berangkat ke tampat tinggal masing-masing pada keeseokan hari. Adam masih lagi terbayang-bayang wajah Lisa yang baru dikenalinye tadi. Adam pun terlena dibuai mimpi yang indah…

Bersambung………….

* cerite ni rekaan semata2



software ni byk mmbantu aku utk dwnload movie2..game..software..ape2 jela yg blh didwnload aku dwnload gne software ni..

..saje share kt sini sbb kakak aku xjmpe nk cri kt mne..so sng la die cri kt sini..wlaupun xlatest tp blh digunakan...


Download Here

Lelaki yg brpandangn dn brfikiran jauh

Assalamualaikum...tjuk kite hri ni "lelaki yg brpandagn dn brfikiran jauh"..bkn sng nk mnjadi LELAKI...mcm2 prkara yg prlu difikirkn bila korg adalah LELAKI. lg2 bile umur dh smakin mningkat..dh mkin tua kn..dn dh smpai mse utk kawin..mcm2 prkara yg prlu kite pkirkn dn rncg supaya smuanye..OK..

contohnye..nk kawin tu bkn prkara sng mcm yg kite sgke..duit beb..kne ade..kne pkir..ckup tk duit hntaran kite tu..dh ade rumah ke blum...kerete?...kerja...em..smua tu kne stabil dlu bru la pkir nk jge ank org...pastu bile dh kawin kne pkir psl ank plk..ade skolah tk kt umah??..kne pikir umah tu slmt ke tk kt situ..gaji ckup tk nk mnyara dorg...mcm2 lelaki prlu fikir...sbgai ketua kluarga..kite kne la bijak mrncang..klau tk hbs la fmili kite nnt...

emm...ni utk motivasi dri aku sbnrnye..so aku sngaje kongsi ...hehe...utk update blog aku ni...skrg ni bkn mse utk aku pkir psl kawin lg..skrg kne pikir psl stady..lpas stadi bru pkir psl kerja..dh kerja baru la kawin..calon dh ade ke belum??Ha tu persoalan nye skrg...so..kesimpulannye..LELAKI prlu la brpndangn dn brfikirn jauh utk sng atasi mslh yg akn dtg dn yg pling pnting..utk klihatan lbih matang...ok..BYE..

Saturday, January 9, 2010

merajuk lme2??perlu ke??

Assalamualaikum..

Em...aku rse la kn..xprlu la kite nk mrajuk lme2 ni...bkn nye dpt ape pn..nnt klau mrajuk lme2,..bf or gf korg lari cri lain bru tau...haha..lgsg nyesal xsudah..

nk mrajuk tu blh..tp biarla brpada pada skit...cbe buangkan ego korg tu..skit pn jd la..asl kn buang skit utk memaafkn ksilapan psgn korg..mgkin die nk brgurau je..bg la ruang skit kt hti korg utk memaafkn die ye...

ade ssetengah org tu mmg saje nk mrajuk..ngade2 la knon..yg kuat mrajuk ni la wat org xske tau..skit2 je nk mrajuk..ksilapan kcik pn nk mrajuk..cntoh nye..pg td la kn..trlewat kjut smbhyg sbuh..tu pn nk mrajuk dh..adoiii..lwt ckit je..blh lg smbhyg time tu..tp xelok la lwt2 kn smbhyg..klau mrajuk ngade2 mcm ni sll..lmbt laun dri sndiri yg akn rugi..

klau sbb yg mmg ptut mrajuk tu plk mmg la kne di pujuk ye...tp jgn la klau dh pujuk mkin lbih2 mrajuk nye..klau dh kne pujuk tu cpt2 la ok..jgn la nk sksa psgn korg tu..sian ke die...nnt xpsl2 dr jhor nk ke klntan pastu blik smule ke jhor smate2 nk pujuk ..syg pnye psl kn..

and..klau ade yg sape2 tgh mrajuk skrg ni..hentikan la..wat pe nk mrajuk lme2 kn..nnt dri sndiri jgk yg rugi..dh la pnt mrajuk..rindu lg...xke rugi tu..pnt je kn..cbe brhenti mrajuk dn hepi sll.sme2 la jge psgn dn hbgn msing2...klau mrajuk ni xelok pn mke tu..tgk crmin la mse mrajuk..hehe..k la..bye..

Thursday, January 7, 2010

najiha oh najiha...

Assalamualaikum wbt...
Ni smlm pnye berite...ank sedara aku..si najiha mengalami merah2 bdn die..sian die...tp die relaks je...wat mcm xde ape2 je...tgk la sndiri pic die..







sbnrnye aku pn xtau cite die cmne..tp lpas aku kluar blik tgk2 dh mcm ni...hbs merah..smpai hr ni merah die xhilang2...dgr cite die ni smlm main gincu opah die...bru bli pnye hbs dpt kt die..tu yg stu bdn merah..gincu tu plk mmg jnis lme nk hlg mrh nye..em..hehe..tu je la cite die...

Tuesday, January 5, 2010

Lagu pilihan

Assalamualaikum..lgu ni sll buat aku rindu kt sseorang...sseorang yg istimewa...saje nk share lgu sbb xde idea nk cite ape hri ni...



Menatap Matamu

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti

Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Kuingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Kuingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu

Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun

Download Here

Monday, January 4, 2010

hobi aku...

Ni bkn stu2 nye hobi aku yg ade..hobi aku byk lg..tp kli ni nk bgtau yg ni..hobi aku di mse lpg..or mse tggu bas..dlm bas ke..dlm train..dlm kerete...aku suke main cube...cube ni mmg dh lme aku mnt main tp xdpt nk slesaikan pun..tp lpas bljr ngn adik aku apis dlm mse 1 mlm kot..aku dpt setel kn nye..skrg aku ambik mse dlm 2 3mnt utk setelkn sume wrne..mse trpntas yg aku prnh wat 1 mnt 15 saat..tp smpai skrg aku xleh lwn adik aku sbb die guru aku..msti ade tknik2 yg die xajar...tp wt mse ni aku tau 2 care utk slesaikan nye...



gmbr ini di ambik smase aku nk blik kg mse rya puasa thun lpas (2009). Time ni hjn lbt..korg pn nmpk kn...jln xjem sgt kot..blh je smpai cpt..time ni kitorg blik brtiga je..dn hr rya prtama pn brtiga je dlm fmili aku..nk cte psl rya hri lain plk..ni psl hobi je..hehe...




ni la video clip yg diulg ulg oleh adik aku mse nk bljr dlu..die bljr dr u tube je...ssh kn..cbe byg kn..org yg mmpunyai otak genius mcm die je blh wat..hehe..gmpak cube org dlm u tube ni..mhl pnye kot..aku pnye murh je..psr mlm pnye..ok la..assalamualaikum...

Sunday, January 3, 2010

kesunyian....

Hri ni dh start skolah kt klntan...so aku terasa agk sunyi la sbb xde tmn di pg2 hri...sbb tu aku ambik kputusan bgn pkul 2..haha..dgn itu aku dpt rse kn hri brlalu dgn cpt...skrg pkul 2.45..bru je hbs breakfast..mak msk mee lmbab2 ckit nme die...sdpppp...tmbh 2 kali...pastu bru la sng hti nk update blog ni..ok..

Saturday, January 2, 2010

Blog baru



Khas utk peminat2 anime..ni aku tmbh blog utk korg dwnload anime..aku bkn ksh pn psl iklan2 tu..ikut ske korg la nk tkn ke tk..aku cme nk share saje..xde niat nk untg pn..sbb aku xprcye blh kya dgn buat blog je...so..dwnload la mne yg korg ske...assalamualaikum..


AnimaxAce

Di dlm segmen share wallpaper kli ni aku nk kgsi wallpaper smpena thun baru ni la...
ok..hepi new year 2010...



Download Here

Friday, January 1, 2010

lagu pilihan

Lagu pilihan minggu ini ialah lagu dik dari wali band...



Dik, aku pinta kau akan s’lalu setia
Dik, aku mohon kau s’lalu menemani
Saat ku tengah terluka
Kala ku tengah gundah

Reff:
Ku akan menjagamu
Di bangun dan tidurmu
Di semua mimpi dan nyatamu
Ku akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh

Dik, jangan engkau pergi tinggalkan aku oh…
Dik, ingin aku cinta dan cinta s’lalu
Saat kau tengah terluka
Kala kau tengah gundah

Back to Reff:

Kau akan menjagaku
Di bangun dan tidurku
Di semua mimpi dan nyataku
Kau akan menjagaku
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh

Back to Reff:

Lgu ini ditujukan kpd dik...

Download Here



td aku post psl famili..skrg ni adik bradik plk..bnde yg sme je sbnrnye..tp aku ske nk post byk2..hehe..em...ok..kakak yg prtama die beri nme norhazura che hasan..kakak sulung ni..bg aku la..die ni sporting, happy je..garang jgk..brfikiran positive..hehe..brkemahiran dlm taekwando dn byk lg...ok la..yg kedua norhaizah che hasan..em..pndiam..xbyk mlut mcm k.ura..tgl kat sg buloh..kemahiran menguruskn rumah tgge..dlu arkitek..ketiga..norhana che hasan...k.na ni kelakar kot...hehe..kdg2 la..kdg2 grang jgk..tp bkn ngn adik2..ngn ank2..kuat mrh jgk ni..tkut je..kemahiran pndai mnjahit..keempat..norhayati che hasan..yg ni ske perasan..hehe..jgn mrh ye..sll ckp die ayu..ayu ke??ayu la kn...kerja sbg pngwas prpustakkan..kelima..norhazita che hassan..sorg yg pintar..hehe..yg lain pintar jgk..k.ita ni sbb die jd cikgu english kn..mngajar kt KB klntan...adik yg prtama dn stu2 nye adik prmpuan aku..norhazlin che hasan..skrg bljr kt uia pj..pkat dlm loghat phg..pndai jgk bdk ni..adik kedua mohd norhafiz b che hasan..stu2 nye adik laki aku..skrg bru hbs spm..em..poyo jgk..brfikirn liar ckit..sekian..



Inilah keluarga che hasan...tp gmbr ni xlatest..baby pn kcik lg..nnt la aku update yg lg latest...tgk la aku pnye tmpt kt mne..yg dh hjg2 je..kakak je sume..ade abg..tp abg ipar la..nk knl kn skit la..yg prtama tu k.ura..k.ijah..k.na..k.yati..k.ita..iji..ilin..apis..yg ank sedara tu lain kli la knl kn ye..ok la..thats all for today..

klau nk tgk lg jelas click je gmbr tu...



hepi new year kpd pmbace2..kpd semua..aku trlmbat nk post ni..ingtkn nk post pkul 12 td tp brgayut ngn someone plk..tu yg lmbt tu..mate pn dh ngntuk ni..so cite pndek jela..smpena thun baru ni..kite mstila mmbina azam yg bru..btul tk?? yg buruk2,yg xelok dlm diri kite tu sume kite tgl kn di 2009 je..so..azam aku thun baru ni..emm..xnak la bgtau kt sini..biarla aku sorg je tau..tp yg plg pnting..mstila ke arah yg lbih baik...assalamualaikum..