''''WeLc0mE t0 tHe Ace cLuB''''

Monday, January 11, 2010

Bermulanya disini

Bermulanya disini…

“Adam!..dah siap kemas baju ke belum ni?”Adam bergegas pergi biliknya selepas terdengar jeritan kak Hawa…Itu lah Adam..yang selalu lambat dalam semua perkara..suka melengahkan masa..Cuma satu je yang cepat iaitu pasal game..Kak Intan membantu Adam di dalam bilik mengemas pakaian Adam yang masih lagi berselerak..Malam ni Kak Hawa dan tunang nya hendak pulang ke KL kerana cuti dah habis..Adam pun tumpang sekaki untuk pulang ke kolej pada keesokan hari nya.. Arfan tunang Kak Hawa ni memang suka berjalan malam sebab baginya masa malam ni senang untuk memandu dan selesa..Selepas beberapa minit Adam mengemas pakaiannya, mereka pun terus bertolak dari rumah keluarga Adam yang berada di Tanah Merah Kelantan..

“Kejap lagi kita nak singgah rumah tok Arfan tau Adam, kita makan kat sana.” Wajah Adam tiba-tiba berubah menjadi gelisah apabila terdengar suara Kak Hawa itu.Adam ni seorang yang pemalu. Sudah tentu dia akan berasa malu nak makan kat rumah orang yang tak dikenalinya..Kak Hawa cuma tersenyum melihat gelagat adik lelakinya itu..

Tibanya di Kuala Krai, rumah tok Arfan, kelihatan ada orang yang sedang menunggu kedatangan mereka…Jantung Adam berdegup lagi kencang daripada sebelum ini. Adam hanya membisu sahaja semasa berada di rumah tok Arfan tu..Sementara tunggu makanan dihidangkan, Adam memandang semua orang yang tak dikenalinya tu..tiba-tiba, pandangan Adam terhenti pada seseorang..jantungnya yang sebelum ini berdegup dengan kelajuan 90 km/j bertambah kepada 120km/j iaitu melebihi had laju. Adam terpesona dengan kecantikan semulajadi gadis ini. Pandangan Adam yang indah itu diganggu oleh kakak nya Kak Hawa kerana menghalang pandangan Adam. Barulah Adam kembali kepada dunia yang asal. Mereka pun makan bersama. Adam lagi bertambah malu kerana Lisa, gadis yang berjaya membuat jantung Adam melebihi had laju itu makan bersamanya.

Selepas selesai menikmati selera, Kak Hawa yang sebelum ini memang rapat dengan Lisa berbual-bual dan bergurau senda sesame mereka. Adam hanya melihat gelagat Lisa dari jauh sahaja. Tiba-tiba Kak Hawa memanggil Adam datang kepada mereka. Dengan langkah yang berhati-hati, Adam menuju kearah mereka. Kak Hawa memperkenalkan Adam kepada Lisa dan sebaliknya. Mereka pun berbual tapi hanya untuk seketika kerana Arfan telah pun memanggil Kak Hawa dan Adam untuk bersiap menyambung perjalanan mereka yang masih lagi jauh. Adam terasa berat hati untuk meninggalkan Lisa kerana Adam ingin mengenali Lisa dengan lebih rapat lagi. Tapi, apa kan daya, Adam terpaksa juga dan mengatakan dalam hatinya yang inilah kali pertama dan kali terakhir Adam berjumpa dengan Lisa. “bye Lisa”, bisik hati Adam.

Mereka pun meneruskan lagi perjalanan. Untuk mengelakkan Arfan daripada mengantuk, Adam telah menyediakan cd lagu daripada laptopnya untuk didengar semasa signal radio hilang nanti. Kak Hawa menemani Arfan di sepanjang perjalanan sedangkan Adam sedang nyenyak tidur di seat belakang. Walaupun sempit ruang di belakang, Adam masih lagi selesa untuk tidur..”Memang hantu tidur”, Kak Hawa bergelak ketawa dengan tunang kesayangannya Arfan.

Tibanya di Kepong, rumah Arfan, Kak Hawa dan Adam pun menaiki kereka Kak Hawa yang sebelum ini dah di parking di situ. Mereka berdua meneruskan perjalanan mereka ke Sungai Buloh pula kerana rumah kakak mereka di situ untuk tumpang bermalam sebelum berangkat ke tampat tinggal masing-masing pada keeseokan hari. Adam masih lagi terbayang-bayang wajah Lisa yang baru dikenalinye tadi. Adam pun terlena dibuai mimpi yang indah…

Bersambung………….

* cerite ni rekaan semata2

4 comments:

sury@Adliah said...

bes crite ko ni iji..nk gelak aku..sbb
adam-iji
kak hawa-kak yati ko..
lisa-yun
arfan-tu ak xtau name sbnar..

tp adam tu memg ko la..hahhaha..

**best kalo remy ishak sbgai adam~~heee

HafiziCH said...

almk..cane ko dpt tau nme sbnr dlm watak ni..ni rekaan jela..ko pn tau psl yun ke...

sury@Adliah said...

xtau..tp cm dapat agak..xtahan name ko adam..hahhaa...bajet remy ishak ke??heee

HafiziCH said...

aku tk trpikir pn psl remy tu..aku pkir psl lgu cinta adam dn hawa tu je...

Post a Comment