''''WeLc0mE t0 tHe Ace cLuB''''

Thursday, March 25, 2010

Cerita Seram : Bayangan??

Pada satu malam yang dingin...

Aku(bukan nama sebenar) keluar dari tempat kerja di Senai. Malam ni macam siot sikit sebab counter aku tutup paling last sekali. Dah la adik aku off day hari ni..balik pulak tengah2 malam macam sekarang ni...memang tension...aku pun ambik helmet dari atas locker seseorang yang aku tak kenal pun..aku 'punch' dulu. tengok jam kat situ dah menunjukkan pukul 11 malam...aku kena claim OT aku malam ni..haha..tak pela..dapat jugak duit..aku pun start motor kriss berwarna biru bernombor plat kan CBK XXXX. ai..sorang je tinggal..yang lain semua dah blah..selalunya ade jugak yang melepak makan aiskrim kat parking ni..memang siot la...xpela...aku pun blah la jugak...

uii...sejuk nye malam ni..angin lain macam je..angin monsun timur laut agaknye..yes!!..lampu hijau..baik aku pecut cepat..nanti merah pulak..macam biasa..aku akan menyanyi sambil menunggang motorsikal..lagu feveret aku "separuh jiwa ku pergi" lagu sedih siot..memang kene ngn jiwa aku sekarang yang baru clash dengan awek klate..aku melalak la sorang2...perjalanan aku dari econsave ke rumah mengambil masa selama 10 minit mengikut had laju yang ditetapkan...aku pun memecut jela...

ada dua jalan ni..satu jalan gelap gelita..satu lagi jalan terang sikit..kalau aku dengan adik aku biasanya aku ikut jalan gelap ni..sebab jalan ni senang..lurus je..tapi berdua baru berani..jalan lagi satu banyak selekoh..lambat nanti..em..berani kan diri jugak la..aku ambik result dengan mengikut jalan yang lurus..dah lepas simpang ke jalan yang terang tu..nak patah balik pun memang dah malas..so aku go on jela...lalala..menyanyi..hilangkan rasa takut di hati...tiba2..adela satu kereta kancil ni duk follow je belakang aku..apehal tak pintas2 aku ni..aku dah bagi jalan ni..xpela...lampu kereta die terang sikit..baru nampak jalan..hehe.ambik kesempatan..tapi die pintas pulak...aku terasa nak tengok la sape pemandunye...die slow je bawak sebelah aku..memang macam sengaja nak aku tengok...aku tengok..terkedu aku..sebab tak de pemandu la...meremang bulu roma aku..aku pun ape lagi..memang kecut la rasa kan...aku terdengar hon dari belakang..la..rupanya aku berangan je tadi..

aku pun jalan jela..lampu dah hijau..aku pun memecut tidak mengikut gad laju yang ditetapkan...aku ambik result jugak nak lalu ikut jalan yang lurus tu...sebab aku nak cepat sampai..berani ambik risiko..tiba2...kereta kancil duk follow belakang aku..bulu roma aku meremang..

arghhhhh!!!!! TIDAKKKKKKK!!!!!!!!!!

The enD

* rekaan dari Iji(mase balik tadi dapat idea)

0 comments:

Post a Comment